인공지능(AI) 기술 활용한 게임 콘텐츠 제작 기업에 1억 원 지원

경기도가 미래기술 게임산업을 선도할 ‘2023 미래 게임기술 실증지원’ 참여 기업을 5월 1일까지 모집

김지호 기자 | 기사입력 2023/04/17 [09:23]

인공지능(AI) 기술 활용한 게임 콘텐츠 제작 기업에 1억 원 지원

경기도가 미래기술 게임산업을 선도할 ‘2023 미래 게임기술 실증지원’ 참여 기업을 5월 1일까지 모집

김지호 기자 | 입력 : 2023/04/17 [09:23]

 

 

[사건의내막 / 김지호 기자] = 경기도가 미래기술 게임산업을 선도할 ‘2023 미래 게임기술 실증지원’ 참여 기업을 5월 1일까지 모집한다.

 

이 사업은 ‘미래기술 게임 활성화 지원’ 사업의 하나로 경기도 내 중소게임기업에 미래기술 융합을 지원해 기업의 게임개발 역량 강화와 게임 산업 다변화 대응능력을 강화하고자 올해 시범으로 추진되는 사업이다.

 

도는 미래기술 분야(블록체인, 인공지능, 빅데이터, 클라우드, 메타버스, 가상·증강현실) 전문가와 경기도 중소게임기업 대표로 구성된 자문회의를 거쳐 이번 사업의 공모 주제를 선정했다.

 

공모 주제는 ‘인공지능(AI) 기술을 활용한 게임 콘텐츠 제작’으로, 신청기업은 공모 주제의 필수 조건 2가지를 충족시켜야 한다. 첫 번째, 인공지능기술을 게임에 구현하며, 사용자(유저)가 플레이할 때 체감이 가능해야 한다. 두 번째, 게임 제작 시 인공지능 기술을 적용한 노하우를 사례집(매뉴얼)으로 제작하고 공개할 수 있어야 한다. 이는 다른 게임개발자 등이 게임제작 과정에서 인공지능 기술 적용을 활성화하도록 하기 위한 것이다.

 

지원 자격은 인공지능 기술을 활용한 게임 콘텐츠 제작 프로젝트를 희망하는 경기도 내 중소게임기업이다. 본사는 공고일 이전으로 지사·연구소 등은 공고일 이전 6개월 이상 소재지가 경기도여야 한다.

 

평가는 ▲과제의 적합성 ▲사업추진역량 ▲사업계획 ▲성장성 등을 중점으로 할 예정이다. 심사는 1차 서류심사 후 2차 발표심사로 진행된다.

 

최종 선정된 게임개발사 1곳에는 개발 지원금 1억 원을 지원한다.

 

최혜민 도 디지털혁신과장은 “최근 게임 분야가 미래기술 융합의 중요한 요소로 부각되면서 시장의 변화가 빠르게 진행되고 있는 상황”이라며 “자본력이 부족해 신기술 접근이 어려운 경기도 중소게임기업이 이번 프로젝트를 통해 미래기술 게임개발을 위한 역량을 강화할 수 있는 계기가 되길 바란다”라고 말했다.

 

자세한 내용은 경기글로벌게임센터 누리집을 통해 확인할 수 있으며, 참가 희망 기업은 지원서를 5월 1일까지 경기글로벌게임센터 누리집을 통해 접수하면 된다. 관련 문의는 경기콘텐츠진흥원 게임·디지털혁신팀 전화 또는 이메일(nsh2804@gcon.or.kr)로 문의하면 된다.

 

한편, 국내 게임 수출 규모는 86억 7천만 달러(2021년 기준)로 콘텐츠 수출액의 약 70%를 차지하고 있다. 이는 한국의 주요 수출 품목인 이차전지(86억 7천만 달러)와 유사한 수치다. 도는 특히 국내 게임 산업 매출액의 47%(9조 8천억 원)를 차지하는 게임산업의 중심지로 종사자 수(2만 9천 명, 전국의 35.6%), 사업체 수(2,764개, 전국의 25%) 모두 전국 1위를 기록하고 있다.

 

penfree1@hanmail.net

 

 

*아래는 위 기사를'구글 번역'으로 번역한 영문 기사의[전문]입니다. '구글번역'은 이해도 높이기를 위해 노력하고 있습니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.<*The following is [the full text] of the English article translated by 'Google Translate'. 'Google Translate' is working hard to improve understanding. It is assumed that there may be errors in the English translation.>

 

 

100 million won support for game content production companies using artificial intelligence (AI) technology

 

Gyeonggi-do recruits companies participating in the ‘2023 Future Game Technology Demonstration Support’ that will lead the future technology game industry by May 1

 

[Inside story / Reporter Kim Ji-ho] = Gyeonggi-do is recruiting companies participating in the ‘2023 Future Game Technology Demonstration Support’ to lead the future technology game industry by May 1.

 

This project is one of the 'future technology game vitalization support' projects.

 

The province selected the subject of this project through an advisory meeting consisting of experts in the future technology field (blockchain, artificial intelligence, big data, cloud, metaverse, virtual/augmented reality) and representatives of small and medium-sized game companies in Gyeonggi-do.

 

The theme of the contest is ‘Game Content Production Using Artificial Intelligence (AI) Technology’, and applicants must meet two essential conditions for the contest topic. First, artificial intelligence technology should be implemented in the game, and users (users) should be able to feel it when playing. Second, know-how applied with artificial intelligence technology when making games should be produced and disclosed as a casebook (manual). This is to encourage other game developers to apply artificial intelligence technology in the game production process.

 

Eligible applicants are small and medium-sized game companies in Gyeonggi-do who wish to create game contents using artificial intelligence technology. The headquarters must be located in Gyeonggi-do for at least 6 months before the date of announcement, and branch offices and research institutes must be located in Gyeonggi-do before the date of announcement.

 

The evaluation will focus on ▲ suitability of the task, ▲ business promotion capability, ▲ business plan, and ▲ growth potential. After the first document screening, the second screening is conducted.

 

One game developer finally selected will receive 100 million won in development support.

 

Choi Hye-min-do, head of the Digital Innovation Division, said, “As the game field has recently emerged as an important factor in future technology convergence, the market is changing rapidly.” I hope it will serve as an opportunity to strengthen the capacity for technical game development.”

 

Details can be found on the website of the Gyeonggi Global Game Center, and companies wishing to participate can submit applications through the website of the Gyeonggi Global Game Center by May 1st. For related inquiries, please contact the Game and Digital Innovation Team of Gyeonggi Content Agency by phone or email (nsh2804@gcon.or.kr).

 

Meanwhile, domestic game exports amount to $8.67 billion (as of 2021), accounting for about 70% of content exports. This is similar to Korea's major export item, secondary batteries ($ 8.67 billion). In particular, the province is the center of the game industry, accounting for 47% (KRW 9.8 trillion) of domestic game industry sales. It ranks #1 in the country.

 

penfree1@hanmail.net

 

닉네임 패스워드 도배방지 숫자 입력
제목  
내용
기사 내용과 관련이 없는 글, 욕설 등 타인의 명예를 훼손하는 글은 관리자에 의해 예고 없이 임의 삭제될 수 있으므로 주의하시기 바랍니다.
 
관련기사목록
광고
스타화보
배우 서인국, 화보 공개! 섹시+시크+몽환美 장착
광고